tisdag 4 maj 2010

Vad som egentligen sker under ett nationellt prov och pangkaksvändning!

Idag var det nationellt prov, igen. Det är knäpptyst, någon snorklar sig (drar upp snoret som låter så där läbbigt när det annars är helt tyst), hosthost, knaaaarr när någon drar stolen, klikli... det är väldigt många små jobb. Och det var ett sådant prov att man fick sitta kvar tills tiden var ute, fast man var klar, .. suck. Jag tyckte verkligen synd om dem som jobbade in i sista minuten, för så det var några stycken som var klara började de ju prata, med teckenspråk. Ett eget teckenspråk. Jag fick det tecknat för mig att jag var ett skåp i alla fall, trevligt. Små fnitter, prassel, mobil-knapp-ljud. Jadu. Min lärare röt till ett antal gånger, snacka om att det blev mycket tecken tecknat i luften efter de lejonvrålen!

Sen blev det i alla fall att bege sig till praktiken, hemkunskap stod på schemat. Det är samma salar som jag var i när jag hade hemkunskap i grundskolan, så det är verkligen 'grundskolan repeat it self'! Speciellt när den eleven som är med mig säger att jag är klantig ett antal gånger när jag ska vända pangkakan snyggt och det inte blir vidare snyggt.


ﻉ√٥ﺎ
Linnea

5 kommentarer:

  1. I will teach you the way, young padaSam ^^

    SvaraRadera
  2. jag tar nog den säkra vägen i fortsättningen, stekspade!

    SvaraRadera
  3. Men det är ju inte lika coolt :O Får laga pannkakor för dig nångång ^^ Det kommer att revolutionera sättet du ser på pannkakor :O

    SvaraRadera
  4. DE HETER PANNKAKOR! DAHHH

    SvaraRadera
  5. Pangkakor heter det, mycket roligare att säga. Humpf!
    Äsch, du kan ju försöka ^^

    SvaraRadera