lördag 8 maj 2010

Blodprov är farligt, innebär både svimning och förblödning

Det var lite roligt när jag vart på vårdcentralen och tog blodprover igår. Först och främst tog dem typ tre liter (tre pyttesmå flaskor egentligen, men det kunde lika gärna varit tre liter). Först tog jag ett litet stickprov i fingret, det började blöda jätte mycket, så de fick hämta ett bandage, jadu, det var ett stickprov men efteråt såg det ut som att jag hade skänkt blod, genom fingret. Sen när de skulle ta i armen (vilket jag fick ett jätte snyggt mini blåmärke utav, nu ser jag sådär farlig ut), så jag bara helt vänligt 'då tittar jag bort' 'jaså, gillar du inte sånt här?' (joo as trevligt, jag brukar komma hit på fredagar! sa jag inte) 'nejnej, jag vill inte se när du trycker in nålen bara' och sen, titta jag bort och det stack till. Jag trodde det skulle vara över ganska snart men hon tog ju fram provrör efter provrör och jag satt och drog mig i håret genom hela alltet. Sen vet jag inte vad jag gjorde men hon blev orolig och trodde jag skulle svimma. Pfffffft jag, svimma? Det gör jag bara på idrotten, och annars också. 'Nej jag mår braaa, gör klart det där nu!' .. Efteråt fick jag sitta kvar, de skulle kolla så det inte börja blöda lika mycket där som på fingret, fick ett ganska så rejält och stort plåster och sen fick jag kila iväg.

Och sen! Min Lilleman har en gåtbok som han läser ur relativt ofta, och en gåta är 'vad blir det om man korsar en vampyr med en lärare?'
(svar: ett blodprov) hahahhahahahhaha det tänkte jag mycket på denna blodprovs dag, roligt.


Händelserik dag det där.



ﻉ√٥ﺎ
Linnea

2 kommentarer:

  1. Idrott är inte farligt så att du behöver svimma....

    SvaraRadera
  2. jo jag får alltid alltid bollar på mig, även om det inte är en boll-lek, utan typ.. hoppa grodorna. idrott är livsfarligt.

    SvaraRadera