söndag 23 maj 2010

Lurifaxeri, en monster röst under kudden

Jag satt i vardagsrummet och Lilleman gick titt och tätt förbi, jag tänkte inte så mycket på det, jag kollade ju på en romantisk komedi, (gaagagah, mysigt). Helt plöstligt hör jag en dov röst 'goahhha L i n n e a'.. svårt att skriva det, men det var lite läbbigt. Jag kollade lite här och där, men förstod inte alls var ljudet kom ifrån, jag fortsatte titta, men strax senare hörde jag det igen! Vad är det? Då kommer Lilleman in, 'har du hört något konstigt?' och så kommer det igen.. men vad attans, jag börjar leta, lyfta på kuddarna, kolla under soffan, lyfter på leksakerna, och så ser jag hur Lilleman sitter på en kudde och i blicken visar han 'titta inte här!' .. haha, jag knuffar undan honom, lyfter kudden och hittar en walkie talkie! Lilleman springer ut i köket till pappa och ropar 'hon har hittat den, pappaaaa hon har hittat den!', jag går ut i köket och ser att pappa har den andra walkie talkien.

Hm, riktiga lurifaxar!



ﻉ√٥ﺎ
Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar