måndag 24 maj 2010

Älska

Härligheter under dagen kan jag ju säga, men inte mer än så, lite hemligt än så länge!

Men, en sak jag tänkte på, älska ? När gör man det? Vem älskar man? Hur vet man att man gör det?
Är det en viss tidsgräns? Älskar man alla på olika sätt?
Så som jag älskar min mamma, älskar jag ju inte en låt.
Jag kan ju vara arg på min mamma, men jag älskar ju henne, ändå. Är det för att jag vet att hon står kvar? Är det då man älskar någon? Älskar man en låt för den får en känna på ett visst sätt?
Familj och släkt är man uppväxt med, och dem man älskar man ju, jag i alla fall.
Vänner då? Det var en som sa till mig att man inte kan älska vänner, men jo. Det kan man väl? Det är kanske inte på samma sätt som mellan en man och hustru, eller mellan en mor och dotter, men, visst kan man älska en vän?

Hata tycker jag är mycket lättare att urskilja. Det känns som att man vet när man hatar någon, och det är lättare att hata än att älska.

Men, hur vet man då att man älskar?


ﻉ√٥ﺎ
Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar