måndag 17 maj 2010

Nattbuuuus mitt i natten

Rolig upplevelse alldeles nyss. Jag och Lollobull skulle käka klass och kolla vänner. Hon hittar potatismos och vill hellre ha det, mitt te vatten kokar och jag sätter datorn i trappan (nu tror jag alla har förstått att jag har en bärbar dator, så mycket tränar jag inte på gym så att jag kan gå omkring med en stationär, för det är ju det det hänger på). Det hela slutar med, att jag vill inte äta glass om inte hon gör det (hur fett skulle inte det se ut? och egentligen var jag inte så sugen) och då vill jag inte kolla vänner heller utan då kan jag lika gärna gå upp och somna till det, kollandes på min dator som jag självfallet tar med mig, överallt (puss på dig). Hon kallar mig dum (med en klang av charm i rösten, så tolka jag det i alla fall) och så gick hon upp. Jag väntar ju på mitt te vatten (som förresten borde vara förkortningen av tv, hahah, skämt åsido) så jag sätter mig på golvet i hallen, med datorn i två trappsteg över mig så att den kommer i lagom höjd och så sitter jag där, säkert 20 minuter. Pappa går förbi och tittar lite underligt på mig, men säger inget.
Jag kommer på mig själv, och knallar upp. Ett riktigt litet nattbus det dära!


ﻉ√٥ﺎ
Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar