lördag 23 juli 2011

Slisk

Vad trött jag blir! Jag kom precis hem från krogen och jag vet inte om det alltid är så mycket slisk ute, eller om jag bara hade otur nog att stötta på så många ikväll. Tjejer som bitchblickar är illa, men killarna ikväll, var otroliga. . En snubbe (gubbe) lyfte upp min klänning (han knuffade jag dock till rejält och gav mördarblick så han stack fortare än han hann blinka), en försökte kyssa mig (jag ryckte bort huvudet och frågade vad han höll på med, 'inte ens en puss?' frågade han, och jag svarade, rätt förargligt, 'NÄE, inte ens en puss!'.. och efter det var inte jag intressant längre), en kille kom fram, ställde sig bredvid mig, och frågade om jag ville hålla hand, för han trodde att han skulle må bättre då (och, han verkade inte vara en sliskig kille, så jag sa bara, med vanlig ton 'nej tack, jag klarar mig', men sen blev han hur sur som helst, och gick därifrån!). Och detta var bara en timme under kvällen, och de allra värsta slisken vill jag inte ens nämna, om man nu får säga så, så blir jag bara riktigt besviken.

Och inte nog med det, när jag väl kom hem, så får jag höra från mor min som var vaken (tro det eller ej) vad som hänt i Norge, bombdåd (kolla in aftonbladet.se .). Kan man inte ens få stå för sin sak? Alla tycker olika, varför kan inte folk förstå och respektera det? Jag t.ex. är inte moderat, och ibland blir jag irriterad på de som är moderater, men jag respekterar de ändå, och de är bra att de finns, så att de olika sidorna kan 'slåss' mot varandra och hela tiden vilja utvecklas. Eller vara tvungna till att utvecklas, till vad som är bäst för folket, så att vi röster på dem. Sen är det en sak, Sverigedemokraterna har jag oerhört svårt att respektera. De, tycker jag verkligen bara ska ut ur riksdagen. Invandringspolitik, javisst, men inte på Sverigedemokraternas rasistiska nivå.

Så, kvällen slutade sisådär.
Den började underbart! Jag och Adrian gick ut och åt på Wärdshuset och sen gick vi på teater, 123 Schtunks Kung Lear.

Så, just nu, skulle jag väldigt gärna vilja fly från alla tankar, och parkera mig själv i Veddige för ett tag.
Men, eftersom att det inte lär ske, just nu, så får jag nöja mig med min onepiece, te, och den sista skivan, de sista avsnitten, av sex and the city. Imorgon blir det upp och jobba igen.
Go for it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar