söndag 10 juli 2011

FLUGOLYCKA

Jag gick hem efter jobbet, som jag brukar, och helt plötsligt, utan minsta förvarning, så flyger det in en fluga i mitt öga! Det var det värsta! Jag trodde jag blev blind, det gjorde så ont, jag kunde varken ha öppet eller stängt ögat, gnugga kunde jag ju inte, så jag bara stod och försökte blinka, och ögat bara rann. Och det låter som en dålig ursäkt, när man står och gråter, att man fått något i ögat. Men jag fick mer än något i ögat, jag fick en fluga. Fy tusan.
När jag väl kom hem, hällde jag en kanna vatten i ögat och sedan kändes det lite bättre. Jag fick dock en liten rispa på hornhinnan, så det är fortfarande ömt och jag gråter, självklart bara med det ögat, titt som tätt.
I alla fall, när jag förstått att jag inte förlorat synen så bytte jag om och tog en joggingtur, på hela 35 minuter. Då, för att jag var rädd för fler flugor, så hade jag munnen stängd och tittade ner i marken när jag kom in i flugsvärmar. Det, var i och för sig inte så bra. När jag sprang i en kurva, i en nerförsbacke, så helt plötsligt, poff (eller hur det nu låter), så sprang jag in i en kille. Eller han i mig kanske. Lite lustigt, först trodde jag att det var en jätte stor fluga, näe, skämt åsido, men innan jag hann titta upp riktigt blev jag nog lite 'chock-arg', men sen, såg jag att killen var i min ålder och väldigt söt, så han log lite ursäktande och så skratta vi lite smått åt det och sprang vidare. Lika bra.
Så, håll munnen stängd för flugor, och ha blicken uppåt, men kisa med ögonen, istället för att blunda och titta ner i marken, annars kan värre saker än flugor inträffa.

Godnattpuss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar