torsdag 21 juli 2011

Förhållanden

Idag var det ett par som gjorde slut, de har varit ihop i cirka två år tror jag, och nu valde de att gå isär. De verkade ta det bra, båda verkade vara med på det. Men ändå. Det är läskigt. Först och främst var de så bra ihop, det är så synd att de inte höll, och sen att det bara hände, från det ena till det andra.
I tonåren är det ju många som har en del partners, det 'hör ju till' om man kan säga så. Och visst har jag reagerat innan när andra gjort slut, men nu, kanske för att vi alla har blivit äldre och mognare. Så är ju förhållandet mer seriöst, men också avslutet, det är svårare att skiljas från någon nu, än vad det var när man var 16, kanske?
Jag blir faktiskt rädd, när saker tar slut sådär. Men det är väl jag å andra sidan. Både det att det är jobbigt att lita på andra, men också det att man inte kan kontrollera det, släpper känslor, så gör det. Det går inte att planera, kontrollera eller lita på. Men det antar jag att man får leva med.

Jag ligger i alla fall och funderar i soffan, allt från förhållanden till att mina fötter ser ovanligt små ut i de strumpor jag har på mig. Nåväl, nu blir det att gå ut i köket till resten av familjen, jag tror det är you tube klipp på flugfiske som gäller.

Gonattpuss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar