lördag 30 juli 2011

Jaaaa

Nu är det väl snart dags att välja vad jag ska läsa till hösten. Jag antar att jag har skjutit upp det lite, så jag tackade ja till allting, och nu efter den 4 augusti får jag lämna ett besked. För allting tänker jag verkligen inte läsa.

Det är konstigt hur saker och ting utlöser sig. Helt plötsligt har jag gått ut gymnasiet och ska läsa på högskola, helt plötsligt är någon man trodde var sin vän, inte det. Helt plötsligt visar personer sitt riktiga jag. Helt plötsligt är politiken större än det någonsin varit, för mig. Helt plötsligt ser jag vissa saker klart och tydligt.
Helt plötsligt, kanske inte, men helt plötsligt att jag ser faktumet och förstår hur fort tiden går, och hur allt förändras. Till gott och ont.

Idag har jag varit i Horred, helt underbart, detta är verkligen min fristad.
Nu ska jag hem till Varberg, och jobba. Det är idag och imorgon också, sen är jag ledig mån-ons (oh my vad skönt), sen blir det Göteborg till helgen, veckan efter jobbar jag som vårdbiträde och sen tar jag semester! Välförtjänt, om jag får säga det själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar