fredag 1 juli 2011

Havslivet

Mysigt att komma hem till Lilleman, titta lite på TV och äta frukost ihop. En riktigt lugn morgon alltså.
Igår gick jag ner till hamnen, och tittade på alla båtar, och då kom jag på hur mycket jag saknar att vara ute på havet! När jag var yngre så hade vi en båt, Moa. Vi var ofta ute, små turer till Skrivarklippan. Det var så underbart, höra hur vågorna slår, känna vinden, det kladdiga havsvattnet. Åh. Jag saknar det! Det närmaste jag kan komma havslivet för tillfället är väl att paddla, så det får jag ta och göra snart. Nästa vecka börjar det lugna ner sig lite på jobbet, och arbetstiderna blir mer som dem ska, så då får jag ta med mig kajaken och paddla iväg!

Nu vet jag inte vad jag ska hitta på riktigt, så blir väl till att mysa vidare med Lilleman!
Pussen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar