fredag 8 juli 2011

Kläder efter väder, och humör

Tro det eller ej, men idag blev det en liten runda på staden igen. Sen när jag kom hem började det regna, wondermysigt? Hoppas det fortsätter hela dagen och hela kvällen och hela natten. Men! Imorgon måste det vara fint väder, riktigt riktigt fint. För då ska jag upp till Kungsbacka på min kusins konfirmation, och jag har köpt en sådan fin blommig klänning som jag bara måste ha, så, håll tummarna för 'dåligt' väder ikväll, och 'bra' väder imorgon! Det gäller verkligen att anpassa klädervalet efter väder och humör. Imorgon ska jag som sagt vara hur snygg som helst i min blommiga klänning och ikväll när det är mysväder ska jag ta på mig min onepiece och vara gullig i den. Men humöret spelar faktiskt också stor roll, ibland vill man känna sig snygg, ibland vill man vara gullig. Inte för att jag i och för sig skulle ha på mig onepiece'n till konfirmationen imorgon. Men titta bara på när man ska gå ut en kväll, vad vill man förmedla? Snygg? Sexig? Singel? Ute med kompisar? Gullig? Flickig? Grabbig? Cool? Det är kul hur man kan genom kläderna placeras in av andra i olika fack, och, att man nästa gång man går ut har ett annat klädspråk, och placeras in i ett annat fack utav några andra.
Äsch, vad jag pratar.

Ikväll när jag kommer hem (22-23 någon gång) så ska jag mysa med familjen. Ordentligt fredagsmys som jag inte haft på länge, med popcorn och hela tjofräset.
Men, nu måste jag kila!
Pussen



Säg ingenting till mig, bara visa att det är mig du vill ha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar