fredag 8 juli 2011

Inställning till jobb

Nu är jag hemma och myser! En Carlsberg och tjöt med familjen.
Mitt väder fick jag under kvällen, och det verkar bli fint imorgon också? Jag skulle tagit bilder på mina nya kläder idag, men jag har känt mig så.. ful, så jag har undvikit det. Men imorgon ska jag gå upp tidigt och jogga, och efter det så blir det frukost på altanen (om vädret tillåter), sen blir det att fixa sig inför konfirmation, och om det blir tid över, så ska jag ta bilder! Sen är det pang på hela dagen, konfirmation i Kungsbacka fram till två, sen till jobbet fram till 21-22. Puh. Men, det ska bli mysigt! Sen är det jobb söndag och måndag också, och så är jag ledig på tisdag! Skönt! Och på onsdag drar det igång igen. Men, jag är faktiskt väldigt nöjd med mitt jobb, nu när jag har kommit in i det är det ännu bättre och det är en riktig skön känsla att ha ansvar och känna det att folk, ens arbetsgivare, litar på en. Och också det att jag får användning av min gymnasieutbildning. Det är riktigt roligt! Jag har tänkt på det, att gymnasieelever som har sommarlov eller de som precis gått ut, skriver väldigt mycket på facebook om deras jobb.. 'jobb nu' 'hard work work' 'jobba 8-16 nu då' 'kul att jobba helg..' osv. Och, det känns lite konstigt. För det är ju det man ska göra nu, om man inte pluggar, och när man gick i skolan, då skrev man inte att det var dags för skola varenda dag. Jag tänker också på mina arbetsgivare, de lär ju se vad jag skriver, och då vräker jag ju inte ur mig minsta lilla antydan att jag inte vill jobba, för, vi ska väl vara glada att vi ens har ett jobb? Samtidigt är det synd också, att vi 'får ta vad som finns' bara på grund av våran ålder och brist på kunskap. I vissa lägen och yrken förståeligt, men i andra inte.
Jag är i alla fall nöjd med mitt, eller mina jobb, och tycker de är riktigt givande, att jag ger något till mig själv, och för de jag jobbar.

Nu ska jag titta på tv (har självfallet på mig min onepiece) och ta det lugnt! , gonatt, pussen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar