fredag 1 juli 2011

Frågor och svar

När jag var yngre, och man var medlem på bdb (bilddagboken) och det var det hippaste för tillfället, så gjorde jag ofta olika test, svarade på en rad olika frågor osv. Jag har faktiskt tänkt göra en sådan här, och sen såg jag att Marielle hade gjort precis detta på sin blogg, och då, var jag ju bara tvungen att slå till och göra det också! Så här kommer, massa svar på tal. Det kanske är roligare för mig att svara på, än för er att läsa, men, vem vet, det kanske är något ni inte visste om mig i alla fall!

Ditt namn Linnea Olivia Sandahl
Födelsedag? 2 januari
Hur Lång är du? massa centimeter över 1,60...
Spelar du något instrument? Nej, jag började med gitarr när jag var liten, men det blev aldrig riktig allvar av det.
Dina första tankar när du vaknar? tusen, jag vill sova vidare!
Vart befinner du dig just nu: i vardagsrummet
Biter du på naglarna? det händer faktiskt
Har du några husdjur? nej, men när jag flyttar hemifrån ska jag nog så småningom skaffa ! :)
Vem vet mest om dig? det tror jag faktiskt att min mor och syster gör
Vad vill du ha just nu? oj! tillåtelse från mig själv att äta godis
Ditt mål i livet? hum, familj och bostad osv, men sen, karriär, inom politik kanske?
Rädd för? spindlar, våldtäktsmän och mördare (alltså, att vara ensam ute på nätter, då tror jag alltid att det ligger våldtäktsmän och mördare bakom varje buske)
McDonalds eller Burgerking? Max tycker jag är godast
Sjunger du? ja, det gör jag verkligen
Vad har du för skostorlek? 38-39
Vill du gifta dig? någon dag :)
Kommer du överens med dina föräldrar? det tycker jag allt att jag gör ! :)
Din hårfärg? Sanna säger att det är råttfärgat, men jag skulle nog snarare säga blont? mörkblont?
Skor du hade på dig idag? vita ballerina skor

Kläder du har på dig? just nu har jag underkläder (ofc), leggings, t-shirt, tjocktröja och raggsockar, funderar på att springa och hämta min mysiga halsduk, har lite smått ont i halsen
Favoritårstid? Höst!
Favoritmat och dryck? Mormors mat! Potatis och något gott till, kyckling, fisk eller annat kött, och så lingon och brun sås, och några goda grönsaker till. Kanske en broccoli gratäng, eller kokta morötter. Favorit dryck vet jag faktiskt inte, beror så mycket på tillfälle och humör. Men en öl sitter aldrig fel.

Hur svarar du i telefonen hemma?
Sandahl och Kokko
Hur svarar du i mobilen? Hej det är Linnea
Sov du ensam inatt? Tänk för att jag inte gjorde det
Vad gjorde du kl 08 imorse? satt i busshållsplatsen och vänta på bussen
Vad var det senaste någon sa till dig? "det smakade lite tillagat äpple" (pappa har bakat och Lilleman skulle berätta vad han det smakade):*
Druckit idag? Kaffe, vatten, en mer och öl
Vad är det för väder hos dig nu? molnigt
Godaste glassmaken? Jag gillar alltid att testa nya "konstiga" smaker. Men, choklad går alltid hem!
Drömmer du mardrömmar? det händer
Favoritklädsel? Beror ju på humör och tillfälle, men jag är nog rätt bekväm av mig, leggings går att ha till alla tillfällen ;)
Favoritgodis? Choklad! Maltesers, pussmunnar och döskallar
Hur många kuddar sover du med? Jag har fyra kuddar i min säng, men det är ju inte precis så att jag raddar upp alla på en gång bakom huvudet, utan de ligger lite varstans.
Längtar du mest efter just nu? Hum... lön kanske? hösten?
Vad luktar det nu om du sniffar lite? Nybakat :)
Saknar du någon just nu? Nja, inte, direkt. Om jag får lov att svara så tråkigt !
Snus eller cigaretter? Inget utav det!
Vill du ha barn? Absolut! Någon gång..
Längtar du till din nästa födelsedag? Nja, snarare nästa igen
Är du blyg? Joo. Alltså, jag är inte blyg med sådana jag känner och sådana jag inte känner alls. Men sådana man är bekanta med är jag nog mer blyg för i så fall. Fast, oftast hittar jag nog på något att säga.
Tycker du att du har fin dialekt? Det är väl inget fel på den, har lite långa u ibland bara. Sluuuta
Tycker du om fester? Verkligen , inget fel på det ;)
Har du använt någon hårprodukt idag? Nope !
Vad har du för planer till helgen? Tja, jobb, Veddige, kolla dragkamp och träffa Frida.
Vilken åldersgräns tycker du det ska va på systembolaget? Jag tycker 20 är en rätt lagom ålder.
Favorit genre bland filmer? Det beror också på vilket humör jag är på, ibland älskar jag bara action, men lättsamma romantiska komedier går alltid hem! Jag kan titta på det mesta faktiskt, det är väl skräck/rysare och långtråkiga-tjöt-vuxen filmer som jag har lite svårt för.
Sprit, cider, vin eller öl? Öl.
Hund, råtta eller katt? Katt :)

Så där, .. var det bara jätte tråkigt? Det var i alla fall rätt kul att fylla i!
Men nu, kära vänner, blir det nog lite filmkväll med familjen, och så blir det till att gå upp tidigt imorgon och tagga jobb!
Så, soov såå goott (sen när ni ska sova), pussen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar