torsdag 26 maj 2011

Min syster

Idag har varit en effektiv dag, jag skrev ett prov och direkt efter så hade jag en uppgift, att 'stimulera andra till att reflektera'.. Hum. I alla fall så var det ett ämne jag valde att prata om och så skulle jag skapa frågeställningar hos andra, så att det blev en diskussion. Mvg på det ! Det var skönt att få veta det med en gång också.
Så nu, är veckan över. Imorgon ska jag hem till klassen ens klassföreståndare på fika, inte bara jag då, utan hela klassen. Och sen är det helg! Nästa vecka är kort, på måndag är det en rätt så vanlig skoldag, tisdag är rätt vanlig (tidsmässigt, sen är det ju inte riktigt lektioner), onsdag är jag ledig, torsdag är det jippo dag och fredag åker jag till Napa. Så denna helgen blir det till att få klart det allra sista! Jag har en del mvg grejer kvar att göra. Men visst börjar man se ett slut?

Idag åker kära Louice hem, och det gör faktiskt lite ont i mig. Det är nästan ett år sedan hon flyttade hemifrån (bort från Varberg), och hon har kommit hem ungefär varje - varannan månad, och jag hade ju vant mig vid det, men denna gången vet jag inte vad det är, men jag tycker det är riktigt jobbigt att hon åker.
Men jag får väl bara nöja mig med att denna gånger kommer hon riktigt snart igen, nämligen till min student, så i mitten av juni :)

Nu, får jag väl säga adjö till systra min och sen så blir det till att läsa en bok tror jag bestämt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar