onsdag 25 maj 2011

Frihet under ansvar

Finfina h&m kläder som kom hem ! Puss på det.

Nu sitter jag och skrattar med Louice, imorgon åker hon hem, som tur är kommer hon tillbaka om tre veckor :)

Sitter och plugga lite smått på buddhismen och hinduismen. Jag har tänkt på en grej, verkligen många klagar nu, på skolan och alla skolarbeten, och vissa tycker jag faktiskt synd om, som har svårt i något visst ämne, det har hänt något så att man ligger efter osv, men vissa som bara klagar, tycker jag är lite löjliga, som bara degar bort tiden, som sitter vid facebook eller träffar kompisar och sedan klagar på att de har alldeles för mycket att göra och nästan ingen tid till det. Jag har mycket att göra, av olika anledningar, och jag klagar, både på bloggen och 'in real life', men jag vet ändå, att när jag sitter och skriver här, eller kollar ett vänner avsnitt, så får jag att göra sen. Jag är medveten om mitt val. Sen tycker jag, att ett vänner avsnitt kan vara viktigare än att plugga dagarna in och dagarna ut, men, jag klagar inte på någon lärare, på det sätter som många andra gör.
Jag tycker bara att man ska ta ansvar för sitt handlande.
Men jag har väl också lite Montessori pedagogik i mig - frihet under ansvar.

Förresten, det jag hade prov på idag var just pedagogiska inriktningar, såsom Montessori, Waldorf och Frinet (bland annat), det var kul faktiskt, och en hel del man kände igen.

Pussen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar