måndag 30 maj 2011

Konversationer

Jag har tänkt på en grej, ofta så är de fraser vi använder väldigt onödiga, som 'vad gör du?'. Ibland menar man ju verkligen frågan, men ofta är det ju bara en öppningsfras, och ofta, i alla fall jag, märker man, eller tolkar hur en person är utifrån personens sätt och att sms, hur den använder förkortningar, hur långt den skriver, vad den skriver osv. Vissa, bryr sig ju verkligen inte om svaret. En konversation kan bli hur kort som helst om man inte frågar vidare, det blir lätt tråkigt också. Det har jag också alltid fått höra, för att få en person intresserad av en så ska man intressera sig för den. Folk gillar ju att att få prata om sig själva, så därför ska man fråga dem, för att få dem att prata om sig själva, för då tycker de att jag är himla trevlig. Sen kan det vara på en dejt eller på en arbetsintervju, folk gillar när man uppmärksammar dem, intresserar sig av dem och när de får prata om sig själva.
Så, jag tycker konversationer ska sluta vara tråkiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar