tisdag 24 maj 2011

Freudiansk tolkning

Lite som Freudiansk felsägning, att man säger det man omedvetet tänker.. kan man förklara det så? Alltså, men tänkte säga en sak, men säger en annan sak av misstag. Freud (gammal psykolog) menade då att det man sa av misstag är det man egentligen tycker och tänker. Och ibland så blir det ju jätte fel, men ibland verkar det ju stämma. Nåväl, detta kan kopplas till andra saker också, som för mig många dagar i sträck nu, så vaknar inte jag när larmen ringer. Och jag har ändå satt flera stycken, ett vid 06.00, ett vid 07.00 och ett 07.15, men det slutar med att mamma kommer upp och säger vid 07.30 'ska inte du till skolan?' .. Och detta menar Freud kan vara lite åt hållet freudiansk felsägning, att egentligen, omedvetet vill jag inte gå till skolan, och använder mig av att jag försover mig till att missa skolan, eller komma för sent. Och, det låter ju faktiskt rätt rimligt? För, det är inte det att jag inte är utvilad, och om det nu varit det, så har jag alltid kunnat gå upp ändå, men inte nu inte.
Som tur för mig är, så börjar inte jag 08.00 någon dag i veckan, så jag har ju tid på mig ändå. Skönt!

Nu bär det av :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar