måndag 9 maj 2011

Jag vill ha levande lektioner

Hopphopp!

Nu sitter jag hemma, så fruktansvärt tråkig dag i skolan. Vi sitter på lektionerna och arbetar med olika inlämningar och uppsatser. Och visst, om man väl får gjort en del så är det väl bra. Men jag känner att jag vill ha lektioner, föreläsning, genomgång, diskussion, något som man inte lika gärna kan göra hemma, det är också viktigt, för att fånga upp eleverna. Både för att få det intressant och att få så många elever som möjligt att förstå (ju mer sinnen man använder sig utav desto bättre) men också för att få eleverna att gå dit, för om man bara ska gå dit och sätta sig och göra det som man lika gärna kan göra hemma, så är det många som väljer att vara hemma. Så därför tycker jag att det var en tråkig dag idag! Och nu när jag väl kommit hem, ska jag sätta mig med grejerna igen. Vet dock inte vilket jag börjar med, en uppgift i Svenska C om olika faktorer som påverkar ens kommunikation, eller om jag ska fortsätta skriva på religionen, eller om jag ska skriva om grupprocesser och dess utveckling.. hm.

När Lilleman kommer hem i eftermiddag vill jag baka! Jag blev så oerhört sugen på kladdkaka, bara för att Carro pratade om det hela (verkligen hela) dagen.
Och så ska jag och mor min sätta oss ner och skriva ner och planera allt som måste göras innan studenten. Jobbigt, men kul.

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar