torsdag 26 maj 2011

Det kommer sluta i skilsmässa

Okej, två saker!

Ett, det som jag har skrivit om tidigare, att det går i perioder då folk blir ihop och gör slut, det är en sådan period igen! Bara idag har tre olika jag känner 'gått ut med' att de har ett förhållande. Wow.

Två. Jag tittade precis på tv, SVT1 på debatten, denna gången handlade det om genus, och mäns syn på det hela och sen, när jag lagt ner datorn och verkligen kollade på programmet, så kommer Hollywood fruar och pratar om botox och liknande, utseende alltså, och säger verkligen rätt upp och ner, att om kvinnan inte tar hand om sig själv, så leder det till skilsmässa. En bloggare sa att han inte fattade kopplingen med att psykologer, vetenskapsmän osv säger att det hade med dålig självkänsla att göra när man går efter utseendet, och fixar sitt eget utseende. Bloggaren fattade inte det. Hur kan man inte se kopplingen, att vi alltid ska fixa oss, gå ner i vikt, ha rätt kläder osv, är inte bara för oss själva, att vi ska känns oss snygga, utan vad andra tycker. Och det, att vi ska känna oss snygga, vad grundar det i? Kanske det att man bryr sig om vad andra tycker? Vad är snyggt? Men heey, om man ska gå efter Hollywood frun så är slutar det ju i skilsmässa om vi inte fixar i ordning oss.
Jag, blir, så, förbannad, så, att, jag, går, i, taket. På riktigt. Jag vill göra mig riktigt ful, bara för att, bara för att! Bara för att.. nej. Det kanske inte är ett bra argument, men tanken var väl att jag inte följa alla jobbiga normer, och att om jag gör det så blir det mitt 'fel' om min giftermål slutar i skilsmässa.
Min framtida make kommer få veta att han lever, antar jag.

Haha. Jag tänkte skriva skämt åsido, men det kan jag inte riktigt skriva, för det är inte riktigt skämt åsido. Men jag kommer vara riktigt snäll mot min framtida make också.

Kollade på svtplay, men tyvärr hade inte debatten kommit upp ännu, men kikade gärna in senare och kolla, om ni är intresserade.

Äsch, tankarna snurrar i huvudet och jag kan inte riktigt reda ut dem, så det blir väl bara att jag skriver samma sak om och om igen fast med andra ord.

Vänner och sova, jatack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar