onsdag 20 januari 2010

Mount Everest utanför skolan!

Gah, det snöade idag! Tusan skumbananer alltså!
Jag ser ju ut som en smurf när jag går i snön och en elefant på is i baggy skor när jag halkar omkring på alla isfläckar överallt!
Idag när jag skulle gå till skolan så orkade jag inte gå den långa vägen, som jag har gjort sen det är stora snödrivor på alla min gångar och genvägar, så idag beslöt jag mig för att bestiga berget och ta min vanliga väg till skolan. Hm. Jag kom för sent. Det tog ju ännu längre tid att kravla sig över mount everest än att ta den långa vägen! Jag fastnade, tappade skon, tappade väskan så jag fick gå tillbaka, jag klättrade upp igen, mollade nästan mig själv och åkte ofrivilligt pulka ner för den sista biten.. utan pulka.
Så! Imorgon tar jag den långa vägen till skolan, om jag inte hittar hackor och en flagga i källaren någonstans!


ﻉ√٥ﺎ
Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar