lördag 20 augusti 2011

Sugen på jobb

Jag har varit ledig i fyra dagar, och jag är redan rastlös! Jag vill jobba! Och jag har ändå massor annat som pågår, jag förbereder inför högskolan (man ska skriva in sin, lära sig programmen som behövs till distans kurser, fixa böcker, läsa böcker, planera osvosv), jag rensar garderoben (som jag aldrig ser ett slut på) och kontakt med arbetsförmedlingen, så, jag håller mig sysselsatt. Men ändå känner jag en rastlöshet som bara tillfredsställs när jag går iväg, jobbar och kommer hem.
Jaja, det drar igång tids nog!

Nu när det börjar bli höstigt, så kan jag inte annat än att tänka och längta lite smått till julen! Det är en underbar period det. Pynta, baka, tänka, köpa och slå in julklappar, alla dofter, julgran, vara med de man älskar, maten, kylan, åh! Jul!

Näe, nu ska jag ta och mysa ner mig och läsa min nya bok, som gör att det pirrar i magen, 'Moderna Kommuner'!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar