torsdag 4 augusti 2011

Morgonäventyr

Fast klockan bara är sju, är jag duschad och i ordning gjord och sitter nu på Veddige station och väntar på tåget till Horred.
Igår hade jag det trevligt i stan med Clara och Carro! Vi var inne på cervera och oboj vad jag gillar den affären! Jag kommer nog spendera mycket av min tid och mina pengar där när jag flyttat hemifrån, fint ska man ju ha det! Jag tänker verkligen i de banorna, och jag är ofta in på Varbergs bostads hemsida och kolla på lediga lägenheter. Sen, i verkligheten, skulle jag inte ha möjlighet att flytta hemifrån för tillfället, om jag ens skulle få en lägenhet vill säga. Det senaste jag hörde var att man behövde stå i bostadskön i tio år för att ens ha en chans! Och det är ju helt absurt!
I alla fall, gårdagen var trevlig. Jag är ledig idag med, så det blir Horred, en fika på stan och packa inför imorgon, då jag beger mig till Göteborg och jobbar där över helgen.
Jag måste säga att det var lite kul att gå till stationen idag.. Jag har alltid tagit den långa, men den enda vägen jag vetat om, till stationen, den vägen som gått där bilarna kör. Och självklart finns det kortare alternativ. Och eftersom att jag gått den vägen en gång med Adrian så tänkte jag ge det ett försök att hitta själv. Men inte helt själv. Jag slog på navigatorn jag har i mobilen, och den funkade riktigt bra, för här är jag, tjugo minuter innan tåget ska komma. Jag visste dessutom inte att den pratade, så det kom en liten röst titt som tätt 'om 70 meter sväng höger'. Sen glömde jag stänga av den så när jag väl var framme så pratade den vidare, men, jag ville inte svänga höger en gång till, så jag stängde av den.
Jepp Jepp, morgonäventyr! Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar