torsdag 18 augusti 2011

Plugg och jobb

Lämnade av syster på stationen för ett tag sedan, vilket var synd. Det har verkligen varit mysigt att ha henne hemma. Men men, hon kommer förhoppningsvis hem snart igen!
Annars så har jag fortsatt rensa idag, känns som ett evighetsarbete, tar ju aldrig slut! Men har i alla fall fått slängt två sopsäckar hittills, och det är faktiskt en del ..

Annars så har jag nu bestämt mig för att läsa politik till hösten. Svensk politik och politisk filosofi heter kurserna, så idag har jag kollat upp kurslitteratur och lite sådant. En bok heter 'moderna kommuner', hur kul och intressant låter inte det? Mums! Den ska jag börja läsa ikväll. Och på måndag ska jag till Campus bibliotek och fixa några till.
Den ena kursen är på engelska, det är jag lite nervös för, men samtidigt känns det som att det bara är att bita ihop, för det går inte att komma undan engelskan, och när jag börjar högskolan på riktigt sen så blir det säkert mer utav engelska. Så det får jag väl bara se som en del utav det hela. Kul ska det bli i alla fall.

Annars då? Händer inte så mycket. Jg hade mitt sista schemalagda pass på Ploggatan, som vårdbiträde, i tisdags, lite sorgligt faktiskt. Som produktionsasisstent åt 123 Schtunk drar det igång först i början av september någon gång. Arbetsförmedlingen får man ingen ersättningen från, ungdomsgaranti, om jag inte varit helt arbetslös i tre månader, i sträck. Så, det blir lite lite nu ett tag. Jaja!

Nu ska jag titta på en film med Lilleman, det blir nog Askungen, underbar gammal klassiker med den underbaraste lillebrodern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar