fredag 26 augusti 2011

Nattgrubbel; kan kärlek bara försvinna?

Har haft nattgrubbel även denna natt, dock inte lika mycket som tidigare nätter. Det blev nog så att jag spann vidare på andra nätters tankar.
Samma par igen, som hade varit ihop i mer än två och ett halvt år, för bara två veckor sedan så fira de 2 1/2 ihop. Och då var mitt nattgrubbel, hur kan det ändras? Vad kan ha gjort att på två veckor gör man slut? Kärlek kan väl inte bara försvinna? Jag vet inte vad detta berodde på, det kanske var något annat än kärleken. Men det vet ju inte jag. Och det är nog det jag är rädd för, att kärlek försvinner. För hur ont skulle det inte göra, om man älskar någon, har vant sig vid personens närvaro, personens stöd, och sen få höra att kärleken försvunnit, för honom/henne? Och det kanske inte finns något att göra åt saken när det kommit så långt.
Det går inte att kontrollera, och det gör mig rädd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar