tisdag 27 april 2010

Lev i nuet - krav

Är inte livet underbart? Med alla krav som man måste uppfylla. Eller, det måste man kanske inte, inte alla av dem, men hur gör man det då?
Man ska ha jobb, annars är man en lat ungdom, jag har både praktik och skola för tillfället.. hallå? bra betyg ska man ju också, annars är man en lat ungdom, körkort får man börja jobba på - man kan ju inte vara över 18 och inte ha körkort, då är ju något fel, då är man en lat ungdom. Man ska vara en bra familjemedlem, både inom familjen och släkten, man ska vara en bra flickvän och en bra vän. Man ska inte vara en toffel utan man ska vara ute och vara social. Sen bör man ju ha en fritid också, fast det kanske mest är en själv som vill det. Det finns ju stora och små krav, vissa små krav som också tar tid, jag får ofta höra att jag borde skriva i bloggen mer (ta mig inte fel, jag gillar att skriva här, men det är samtidigt ett krav).
Och sen då, sen blir det krav på att man ska skaffa lägenhet, få ett riktigt jobb (inte bara willys kassör), familj så småningom, fortfarande ska man vara social men det blir lite mer okej när man får barn, då måste man ju ändå natta dem osv. Men om man bara har en pojkvän, då blir man vips en toffel.

Fast på något sätt har jag hellre de kraven, jag känner mig inte alls som 17, kropp som det kanske, och vissa beteenden, men med mina tankebanor är jag ju ungefär 138 år.

Lev i nuet lev i nuet lev i nuet. (Ännu ett krav)
Jag vill bli vuxen.

Bit ihop, jobba på.


ﻉ√٥ﺎ
Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar