tisdag 6 april 2010

Blommor, blommigt, blomknoppar

Tjena mors! Eller, tjena kväll!
Sitter och väntar på att festen ska dra igång så jag kan ta min ny lagade cykel och gå iväg.. nej cykla så klart! dah.

Idag har jag varit lite nyttig, lagat mat (även en matlåda till min fining man, känner mig riktigt vuxen!), diskat, fikat med farmor, satt in blomma i rummet, promenerat, gjort mig festfin (nyttigt!) och målat en bild till mummi ! Och så har jag fotat, yaaaijy med blommor i trädgården!


Snödroppar är så fina, och hortensia, det är en av mina favoriter, farmor hade en riktigt fin rosa hortensia! Det kostar ju lite mer än den jag fick idag (kommer inte ihåg namnet för tillfället) men det är det faktiskt värt. Var på blomsterlandet i söndags, och det blir nog en runda dit snart igen, hoppas jag.
Blommor överallt, pratade med farmor om servis (som man ska ha i framtiden) och då vill jag ha blommor på! Kanske, hon hade i alla fall jätte fina kannor med olika blommor på.
Beställde kläder från h&m katalogen i lördags, många plagg hade blommor på sig!
Rasmus har en.. kaktus (?) med blommor och blomknoppar på, riktigt fint! Så när jag inte tittar på Rasmus, tittar jag på hans blommor!
Rasmus är riktigt fin och bra och musklig förresten. Jag gillar det, och honom, väldigt mycket.

Om man säger blommor, eller läser det många gånger, ser det riktigt knasigt ut, kom jag på nu. Roligt.

Hände även en jätte ball grej idag, jag fick mina första egna deklarationspapper! Jätte kul att se vad man tjänat, räntor, pension och annat och så vad jag ska betala i skatt. Satt och diskutera med mamma länge om det, oh så spännande det är!


Nej men nu får det räcka med dessa roligheter, nu blir det annat!



ﻉ√٥ﺎ
Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar