fredag 16 april 2010

Älska Varberg, men inte folket

Jag tycker inte alls om det här. Dålig planering är något utav det värsta jag vet, eller när planering inte blir som det ska. Jag planerar väldigt mycket, för mig själv. Då gör jag det, sen går jag dit efter det pratar jag med den, tio minuters rast sen gör jag det, då är klockan så, perfekt! Jag kanske är som ett autistiskt (heter det så? autism-barn) barn som behöver otrolig struktur och ordning. Men det är ju inget fel, jag tycker det är roligt. Men det är när andra skiter i andra, eller att andra inte ser vad man gör för dem, eller ja, när det går galet, som jag blir galen.
Som nu med England. Vulkan har inte haft utbrott sen 1821, och så nu, dagarna innan jag flyger till England, då passar det igen! Och det är ju absolut inget man kan göra något åt, och jag vill ju inte riskera att dö för min planering promenerar till skogen. Jag blir så besviken bara.

En sak till, Varberg, jag är så trött på det. Eller jag älskar Varberg, det gör jag verkligen, att det är nära till allt, stämningen, alla mina nära och kära bor här eller nära (förutom Mummi), det är min hemstad, mitt hjärta hör ju hit på något sätt. Men folket, guuuudiiinna vad trött jag blir! Jag tycker det är tvi och blä att möta vissa, som är ganska många. Ovänner från fjärde klass, från åttonde klass (som fortfarande blänger på en, suck), folk från fester som det hänt någon som helst incident med, ex, exs ex, pojkvännens ex, vänners ex, ex-vänner, folk som tycker datten och någon som säger ditten och skitsnack, och bakom ryggen snack och att alla har något förflutet med alla.
Jag har hamnat i bråk, eller bara 'onda ögat', med så många, och det är skit jobbigt. När man går in på jc för man ska kolla ett linne man länge haft i tankarna så får man ett svart moln över sig som gör att man bara vill därifrån, det förstör ju allt.
Det är äckligt, jag känner mig äcklig, den/det/du/ni är äcklig. Smutsigt.
Jag är så inne på engelska nu, jag tycker det är såå roligt. Jag skulle vilja flytta till USA, Australien kanske, eller Storbritannien. Det vore roligt att jobba med politik i USA, åh vad det låter frestande. Och så kom hem till Varberg under vintern och fira en riktigt kall svensk jul!
Göteborg gillar jag också, fast jag är ju inte riktigt en storstads människa, men jag tror att jag skulle passa in Götlaborg!
Hm, nej, allt för mycket krav på en i Varberg, finns ju ingen chans att flytta härifrån än på länge, ingen idé att drömma sig iväg ännu.


Hoppas att du orka läsa mina fredags översvämning av känslor! ;)

ﻉ√٥ﺎ
Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar