onsdag 7 april 2010

Kärt barn har många namn lalalal

Hejhej!

Igår fick jag ett sms från en vän, Frida, som jag lärde känna för flera år sen. På den tiden kallades jag Nia, eller Niia stavade vissa också. Och tänk vad det har förändrats, de jag har lärt känna efter Frida har ju ingen aning om att jag kallades så. Eller som Rufus, och andra stockholmare, kallar mig för Sam. Haha, jag vet inte hur det kom fram faktiskt.
Jag själv blev ganska häpen, just det, Nia, det är ju jag, .. för fyra år sedan. Det var kul att bli kallad det igen, det väckte många minnen, men det kommer aldrig bli något som jag presenterar mig som längre, haha. Nu presenterar jag mig som Linnea, mitt riktiga namn, sen får jag smeknamn än då. Vissa kallar ju mig Sandahl, eller Kokko, och det heter jag ju, men det är ju inte heller något som jag presenterar mig som, på det sättet.
Så, vad kallas jag mer? Nesebusa, Kotte, kortis (haha..),Nea, Ninna, Nesen m.m. Många N. Och jag lyssnar till allt, det är lite häftigt ju.

Jag vet inte vart jag ville komma med detta egentligen, lite finurligt och roligt bara.

Kärt barn har många namn, inte sant?


ﻉ√٥ﺎ
Linnea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar