tisdag 26 april 2011

Uppsats i religion

Okej, det verkar ändå som om att jag överlevde skoldagen, jag sitter ju i alla fall här hemma nu.
Vi fick vår sista läxa i religionen idag, att skriva en uppsats, om vad vi vill (bara det är inom religionen .. haha) och jag har verkligen beslutsångest. Ska jag ta krig och religion? Kvinnor i religionen? Eller ska jag skriva om kinesiska religioner? Sekter? Eller ta ett tema, som döden, eller vad händer efter döden, och koppla till alla olika religioner? Eller ska jag bara skriva om en person? Som Heliga Birgitta? Jag har till torsdag på mig att bestämma, så jag får ta en ordentlig funderare.
Sen i samhällen fick jag veta, om min uppsats om krig och fred blir bra, så får jag MVG i hela kursen. SKÖNT.

Nu, blir det att skriva lite om genus, och i eftermiddag ska jag läsa Harry Potter för Lilleman och Louice om hon vill lyssna. Och, såklart, blir det till att titta på Desperate Housewives ikväll!

Och jag får ändå säga, att lovet som varit har varit helt u n d e r b a r t, och nu är det nedräkning till sommarlovet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar