söndag 17 april 2011

Kyssens uppkomst

Woppsi Woppsi!
Igår blev det att jag åkte till Veddige och sov över hos Håkan, och i morse så hämtade la familia upp mig och så åkte vi upp till Horred, och träffade släktingar som i alla fall jag aldrig har träffat. Och nu sitter jag här, har lite små saker att göra, betala det där, kolla upp det där, läsa igenom det där... och hur kan jag då låta bli att skriva ett inlägg här?
I morse när jag vaknade hade jag 7 missade samtal.. hum.. det var väldans vad populär man är, på natten! Dock så var han såpass full så idag kommer han inte ihåg vad det var han ville.

Jag började även tänka på en grej, igår, hur uppkom kyssen? Egentligen är det ju en jätte konstig grej! Inte sant? Så jag kollade runt lite, och de svar jag hittade var att;
1. Kyssen kom redan vid stenåldern, då mammorna tuggade barnets mat och sedan förde över det via munnen. Och att detta sedan gick över till en ömhetsförklaring, fast utan mat då.
2. Att männen kontrollerade om kvinnorna hade smuttat på vinet genom en kyss, och att detta senare gick över till ett ömhetsbevis.
Och det tredje alternativet innehåller ord jag varken vill säga eller skriva...
Jag vet inte vilket jag tror på, men det är lite kul att tänka på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar