lördag 23 april 2011

oförskämda påskkärringar

Tjolahopp hopp!

Nu är jag hemkommen. Igår var jag hos en vän, och så tog jag bussen hem idag och sen var det direkt vidare till Horred för påskmys med mormor och morfar. Skattjakt blev det ju såklart också! Och så nu är jag hemma och ska förberedda mig för kvällen :) Är rätt trött faktiskt! Blev lite sent igår.

Vet ni vad!? Vad som precis hände? Det kom några 13 åriga tjejer som knacka på dörren 'glad påsk' sa de och gav oss en fult klippt lapp där det stod.. ja, glad påsk, och vad jag tror är ett ägg. Vi sa tack men de stod kvar. Och bara .. jaha.. Vill ni ha godis? frågade jag då, och tykna till ungar svarade 'öh , jaa'.
Jag gav dem några äckliga geléhallon.
Det känns lite vrängt. Det är ju en slags tradition, likadant vid halloween, men det känns så fel att gå och tigga godis av andra. På halloween får man välja mellan att ge godis eller få ägg på fönstret. Påskkärringar har jag dock nog aldrig varit med om, men det här kändes ju också väldigt fel, och de var inte ens speciellt utklädda, de hade bara en snusduk över huvudet, och man märkte att ungarna också tyckte de kändes lite fel, eftersom på halloween frågar man ju 'bus eller godis?' men något sådant finns det ju inte att fråga här, under påsk.
Äsch då, jag vet inte, strunt samma!

Hoppas ni har en trevlig påsk :) kraaaaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar