onsdag 13 april 2011

Pirrig känsla

Det här är verkligen min grej! Politik, jag får så många tankar och idéer, vad man kan göra för samhället, och världen, hur det borde se ut! Och när jag träffar de som redan har kunskap kring ämnet politik, eller miljö, så tycker jag att det är något oerhört intressant att bara lyssna, försöka förstå och skapa mig en egen bild! Gustav Fridolin och hans kompanjon Sven Elander träffade jag idag, och det, var riktigt.. vad ska man säga? Kul är nog inte rätt ord, intressant var det, men ännu mer.. i alla fall så var det en pirrande känsla, inte en nervös pirrig, utan en spännande pirrig känsla. En pirrig känsla, om framtiden, att det finns hopp! Eller låter det bara töntigt? Det känns i alla fall som att jag får ett mera hum om vad som är rätt för mig och vad som ska göras i framtiden!

Jag märker att jag inte finner ord idag, så det får räcka med det här för nu. Hoppas att min ordförmåga kommer tillbaka tills imorgon, då det är nationellt prov i svenska som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar