torsdag 21 april 2011

Godis belöning

Detta mötet gick faktiskt bra! Hon dök upp, intervjuaren. Denna intervjun var ju för gruppboendet. De som jobbar på gruppboendet vill ha mig, men de i kommunen måste godkänna mig. Jag var inte direkt nervös, men det var ändå en skön känsla när jag fick i slutet fick veta att jag var godkänd och att jag fick jobbet.
Så, på vägen hem, bara för att jag var såå duktig, tyckte jag, så stannade jag till på Hemmakväll och köpte lite godis. Det kom över 50 lappen, så lite ångest fick jag, men jag tänkte att jag förtjänar lite godis. Så när jag cyklade hem åt jag samtidigt, bra va? Sådant man skämtar om, man gör en armhävning och när man kommer ner till marken tar man en tårtbit. Lite samma sak, fast att jag cyklade. Men jag stötte på Tiger (inte en tiger, utan en Therese som kallas Tiger) och hon fick faktiskt en godis (men inte mer än så av min belöning). Lite komiskt dock. Mina fina tajta jeans som jag bara kan använda min smala perioder här i livet, har jag fått på mig, men jag äter mig genast ur dem igen.. jaja. Det blir efter påsk jag får ta tag i det igen! oboy oboy..

Om några veckor ska jag gå två utbildningar för att få jobba med funktionshindrade, först så att jag får ge medicin och sen lite allmänt om denna branschen, etik och moral, lite, undersköterska för en dag.. Det ska bli riktigt roligt i alla fall! Jag tycker det är kul med utbildningar, och att lära sig något nytt.

Idag är det ju skärtorsdagen, det har väl ändå ingen missat. Men vad ska hittas på? Jag har ju länge varit riktigt taggad för Oscars, grillning och utgång med trevliga tösbitar. Men nu när stunden är inne, funderar jag faktiskt på att ha en mysig hemmakväll, antingen med Håkan eller med en väninna. Fast.. jag har ju inte frågat dem än. Haha! Så jag får se vad det blir.

Nu är det mat!
Pusshaj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar