söndag 23 oktober 2011

Uppsala, hotell och stadsvandring

Tjolahopp tjolahej!

Nu tar jag och packar ihop mitt pick och pack och beger mig till Västerås, där jag ska tillbringa de närmaste dagarna, hoppas det hotellet är lika fint som det här i Uppsala. Riktigt tjusigt! Jag hade ett litet kök, en säng med massa kuddar (så jag kunde fixa till det till en soffa), en stor tv och en dvd till (!! jätte skönt, då slipper jag titta på film på datorn) och sen, nästan alla hotellrum har ett litet skrivbord, men jag fick ett helt kontor! Jag har till och med en hålslagare (vad jag nu ska med den till). Och så är det en riktigt fin skön stol, och så är det ett bord med två stolar till, så jag skulle ju kunna ha möten och grejer här. Om jag nu ville det.
Schysst.

Jepp jepp.

Igår träffade jag Sara igen, och hennes pojkvän Johannes fick vara min guide i Uppsala. Vi gick till Domkyrkan, gatan där Pelle Svanslös bodde, och sen gick jag och Sara vidare upp till.. ett slott, jag vet inte vad för slott, men det var ett slott. Någon kung har bott där i alla fall. Och ett konstmuseum hann vi med också, och självklart en fika. Det var riktigt trevligt, och nu har jag ju faktiskt sett en del av Uppsala.

I Västerås ska jag nog våga mig ut på stan själv, jag behöver handskar, och en mössa. Jag är lite nervös för att gå vilse, fast jag har rätt bra lokalsinne ändå, men så det vore ju himla bra om hotellet låg precis bredvid en galleria.
Annars när jag sitter på hotellrummet och väntar på att få börja jobba så har jag för tillfället kommit på perfekta saken att göra. Nämligen, rensa min dator! Det finns så mycket bös och gammalt på den! Och om jag nu ska få en ny dator, så behöver det ju ändå göras, och då kan jag ju ta och göra det på hotellrummet. Smart idé tycker jag.

Nej, nu ska jag ta och packa ner datorn och gå ner till lobbyn tror jag bestämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar