tisdag 4 oktober 2011

Inte kul att shoppa?

Efter frukosten med trevligt sällskap så gav jag mig ut på Gävle äventyr! Jag funderade på att gå på ett Järnvägsmuseum, men jag förstod inte riktigt vart det låg PLUS att jag hittade Cubus på vägen, så, jag gav upp sökandet och gick i Galleria Nian istället. Jag hittade både Bik Bok och Cubus, som är två av mina favoritaffärer, men, jag hittade ingenting. Mitt förnuft har tagit över min shoppingglädje, så så fort jag hittade ett plagg så tänkte jag tre saker; för onödigt dyrt, behöver jag verkligen den här? Ännu en kofta? Och, jag vill inte göra min garderob överfull igen, jag orkar inte med så mycket saker och grejer. Och sen, det jag väl testade satt ju helt galet! Jag kanske ska vara glad över att kläderna är för stora, men, näe. Så. Jag köpte ingenting. Eller jo, sminkborttagningsmedel, men det mättade inte min shoppingsida riktigt.

Sen. Jag var inte alls hungrig, och jag hade nog inte blivit det heller, men där tog mitt förnuft över mig igen så jag köpte en fin fin sallad (och det var mycket som ingick, melonskivor, kaffe, dryck och glass) i alla fall. Så det var väl bra det. Nu sitter jag på hotellrummet igen, blir väl till att det lugnt tills jag börjar. Jeeeeeppp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar