torsdag 6 oktober 2011

Schweppes

Efter jobbet gick jag för att köpa en dricka, jag blev så himla sötsugen. Den enda dryck som fanns, som inte innehöll alkohol, var Schweppes. Så jag tog en, Indian Tonic, den såg så fräsch och god ut. Jag hade heller aldrig smakat den tidigare, och reklamen med Uma Thurman och repliken 'What did you expect?' rusa ju genom huvudet. Så.
Jag gick tillbaka till hotellrummet och var riktigt riktigt sugen. Men när jag kommer hit, så hittar jag ingen öppnare! Det finns ju alltid på hotell! Om de säljer drycker som det behövs verktyg till ska det ju finns tillgängligt.. Så efter att jag sprungit runt i hela hotellrummet, (inte för att det var så stort), ja, hela (på hotellet i Gävle, tror jag det var, var öppnare på toaletten...) men jag hittar ingen! Attans. Och receptionen hade ju stängt nu. Så jag får helt enkelt försöka öppna den själv. Jag försökte mot fönsterbrädet, handduks-hängaren och lite lätt med mina händer. Det gick inte. Så då tar jag fram min nyckelring, och försöker med nycklarna (och själva nyckelringarna) men det funkade inte heller. Men jag har ju även en nagelsax i nyckelringen (jag måste ha en tillgänglig, för för-långa naglar, eller om naglarna blir snea, jag klarar inte av det, så då måste jag fixa det på stört. Så jag försökte med den, och jag trodde jag var nära, men det var jag uppenbarligen inte, för det funkade inte.
Sen har jag hört att vissa kan öppna med tänderna, så jag tänkte att jag fick ge ett sista försök. Och det funkade! Wiho! Jag blev lite smått stolt över mig själv faktiskt.
Så jag tar mig en efterlängtad klunk, och känner mot min förvåning, att det inte var gott.
Allt slit för inget. Suck.
Men det finns något konstigt te här, så jag får väl ta det och titta på lite Vänner. Jepp jepp!

Spännande natt-hotellrums-äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar