torsdag 27 oktober 2011

God afton

God afton.
Idag har varit en lugn dag, bara varit hemma, haft på musik i bakgrunden samtidigt som jag gjort lite småplock. Städat, svarat på mail, betalat räkningar och rensat datorn. Sen så myste jag ordentligt med Lilleman när han kom hem från skolan, det var länge sedan och välbehövligt. Och sen lagade vi mat till mor och far, lagom till att de kom hem efter jobbet.

Nu blir det nog varm nyponsoppa till Robinson (inte för att jag följer det, utan för att andra familjemedlemmar gör det, och det är trevligt att sitta med).
Det var faktiskt väldigt länge sedan jag var hemma, som jag sov i min egen säng. Jag är ute och far, och när jag väl inte är det, så sitter jag bara och fikar i köket och pratar med mamma, eller myser och leker med Anton, men sen åker jag till Veddige. Idag upptäckte jag att min säng började bli lite smått dammig... Verkligen länge sedan jag sov i min säng.. alltså.. Jaja. Sängkläderna är bytta, mysigt att krypa ner och somna till Vänner ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar