tisdag 4 oktober 2011

Mästerkockarna

Jag sovit uselt i natt! Vet inte varför, men vid tre tiden vaknade jag (klarvaken) och trodde att det var dags att gå upp, så jag satt mig upp och började fundera på vad jag skulle ha mig. Men när förståndet kommit ifatt och vaknat till så märkte jag hur mörkt det var, jag kollade klockan, och den var ju bara tre. Så, jag fick så gott lägga mig igen och försöka somna om, som gick sådär.

Vid sju tiden orkade jag inte ligga kvar och försöka somna om, så då gick jag upp, gjorde mig i ordning och surfa lite. Sen vid 08.30 gick jag ner till frukosten, och nu kommer det wowiga. Jag stod och valde yoghurt när Per Morberg (!!) går förbi mig! Han går längst bort i matsalen och råkar ta det bordet som är bredvid det bordet som jag tagit (tagit genom att ställa min kaffekopp och macka där), ujuj. Så när jag valt yoghurt gick jag och satte mig.
Jag var bara tvungen att nörd-smsa några och berätta den stora händelsen, och då när jag skriver ett sms, vem kommer och sätter sig bredvid herr Morberg om inte Leif Mannerström! Haha!
Jag var ju tvungen att skriva även detta till de personer jag redan var i kontakt med, och då sa mamma 'Då är nog den tredje domaren i mästerkocken också i faggorna.'. Och självklart, då kommer ju den sista domaren i mästerkocken, nämligen Markus Aujalay.
Så där satt jag bredvid mästerkocksgänget. Och det andra bordet bredvid mig satt hela filmningsgänget, så jag kände mig lite i vägen när de pratade över borden.

Men men. Gävle kanske inte är så pjåkigt ändå? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar