lördag 29 oktober 2011

Arg och besviken

Jag mår illa. Jag är så sjukt besviken och arg. Eller egentligen kommer nog ilskan från besvikelsen. Jag borde väl vara ledsen, men ilska är en så mycket skönare och lättare känsla.
Veckan har varit dålig. Riktigt dålig. Varit hemifrån, inte fått gjort allt det jag velat, fått insyn hur missnöjd jag är med vissa saker, och vissa människor (kan man vara missnöjd över människor? Jag tror ni förstår var jag menar i alla fall).
Hur ska jag kunna välja vad som är viktigast? Hur ska man prioritera? Min hälsa? Körkort? Jobb? Ekonomi? Det sociala? Nära och kära? Val för den framtida karriären?
Hur ska jag veta vilken ordning man tar det i?

Idag har jag bara dribblat samma ord och mening i huvudet. Jag var så sjukt arg och besviken, så i stunder har jag inte vetat vart jag ska ta vägen eller göra.
Och det är bara lördag. Kan inte veckan ta slut nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar