söndag 3 maj 2009

Tiiden

Klockan börjar närma sig halv fem, kanske till och med är det när jag skrivit klart.

Helt OK dag. Sitter nu och skriver ett engelska arbete, fattar inte hur jag orkar egentligen.
Jag ska gå upp runt klockan sju, haha.

Jag tycker det är så mycket som är tråkigt nu för tiden. Vanliga grejer som jag bara inte vill göra. Jag tycker det är tråkigt att sova. Hallå? vad är det för något egentligen.

Men jag tycker tiden går fört fort, allt för jätt fort. Och det skrämer mig. Alldeles nyss var ju klockan bara åtta och jag satt med familjen och kolla på Robinson. Bara vips så har åtta timmar gått, och vad har jag gjort? Kollat två filmer och verkligen degat framför datorn. Hur kul är det då? Jag vill att det ska hända något.
Hur ska man hinna med allt man vill göra? Jag tycker det var nyligen som jag fyllde 16, och det är fem månader sen nu. Vad har jag tillbringat mitt liv, andras liv och världen på dessa fem månader?

Tiden går för fort, så även fast det bara är fyra timmar framför datorn så blir det några timmar mer av livet.
Jag är typ stressad, av livet, av att leva.




The clock is ticking, the time is passing me by
(dead by april, stronger)

4 kommentarer:

  1. Linnea, spendera mer tid med mig då!!!

    <3

    SvaraRadera
  2. SKA JAG VERKLIGEN GÖRA! du ska ju fira mig med när plugget lugnat ner sig B) <3

    SvaraRadera
  3. "Ticking away the moments that make up a dull day"

    /Time med Pink Floyd

    Se det positivt, Livet kan ju bara bli längre :)

    SvaraRadera
  4. Bara bli längre? hur menar du då?
    det är inte så lätt, jag är stressad över tiden. men jag försöker :)

    SvaraRadera