torsdag 14 maj 2009

dagen har varit upp och ner och jag har beslutsångest angående SVEA

jag mår skiten idag, jag fick verkligen kämpa för att gå upp ur sängen och gå till skolan, hade prov och det gick sådär. oh my goddess, sådär. det finns inte för mig, i betygs världen. Och sen fick jag veta betyget från ett tidigare prov, vg och ett jätte stort plus efteråt, så läraren flera gånger. Vad fan är det? varför räcker det aldrig, vad det än är, varför är jag alltid bara ett litet litet steg ifrån det bästa, jag är så nära. men det räcker inte. jag knäckte mig, totalt.
Sen blev ju inte dagen bättre av att du var en idiot.

Men det blev faktiskt lite roligare i tillvaron när jag, för att fly från tillvaron och inte somna - jag var så sjukt trött, följde med pappa och Voito ut, först till Cheapy och sen till Willys.

Jag har huvudvärk, men mest ont i magen nu, igen. Vet inte om jag orkar gå till skolan imorgon.
Ska försöka få i mig någon mat, sedan ska jag plugga och sen ska jag gå och lägga mig tidigt.

Jag tänker mycket på det, och det är inte bara för att fly, men jag vill resa. Jag vill så gärna ut i världen. Jag hoppas på att få resa med Lisa till hösten, och så längtar jag verkligen till min 16-års resa!
Sen ska jag även följa med pappa när han ska tunera, och det blir ju "bara" i Sverige, men det ska ändå bli superkul det med! Och då kan jag även få träffa vännerna från SVEA som är utspridda lite överallt i Sverige.
SVEA ringde mig idag förresten, de skulle meddela om jag fick komma på deras utbildning, men jag svarade inte. Jag vet inte varför, jag såg hur telefonen ringde, jag såg numret och visste vem det var. Men jag ville inte svara.
Jag vet inte om jag vill bli aktiv, men jag sökte in ansökan ändå, om jag skulle ångra mig tänkte jag på. Men ju mer jag tänker på det och ju närmare utbildningen jag kommer tänker jag ännu mer på att det känns som ett i-landsproblem, och det är inte det jag vill hålla på med. Men samtidigt kommer jag att lära mig mycket och få åka runt till olika skolor och undervisa osvosv. Jag kommer lära mig om Sveriges, främst, skollagar, träffa massa nytt folk (därmed binda kontakter) och så kommer min skräck tränas på och helt övertygande minskas.
Men även allt detta känns det som lite, bortkastad tid. För jag vet att det inte är det jag vill hålla på med, och det är nog inte det jag behöver nu. Jag vill åka bort, men inte för att jobba ännu mer. .. Men gah, det är ju ändå bra för framtiden, att ha det på papper att man jobbat gratis för en bättre demokrati och skola i Sverige.
tusan, jag vet inte vad jag ska göra.


Och förresten,
Jag älskar Lisa.
Emma piggar upp min vardag och är guld.
Min familj är bäst!
och jag önskar att jag kunde skriva ett till namn här, äsch. löjligt.

hejsvejs

1 kommentar: