onsdag 13 maj 2009

lite hit och dit, media och uppföljning

Jag har inte mått så bra idag, även fast jag försöker sova och äta mer så har jag fortfarande dagligen magont och huvudvärk. Det påverkar hela kroppen, igår började jag nästan gråta för att jag hade så fruktansvärt ont i axlarna.

Jag sitter och kollar på Grey's anatomy med en gråtande syster och mor bredvid mig. Jag kom helt iväg från ämnet jag tänkte skriva om från början, jag upptäckte den känslan, att jag skulle inte klara mig utan min familj. Aldrig. I serien, i detta avsnittet, så var det en liten flicka på sex år som dog. Tänk om Louice skulle dö? Eller pappa, eller vem som. Jag skulle gå in i vägen, jag skulle inte orka att gå upp på morgonen.
Även fast det är problem i familjer, som det är i alla mer eller mindre, så tror jag att man inte uppskattar sin familj tillräckligt mycket. Vad skulle man göra om de försvann?

.. Se här hur allt påverka än, ett program, i en burk man dagligen sitter och stirrar på. Får mig att tänka på hur jag älskar min familj, och vänner. Detta var ju till det positiva men tänk så mycket negativt som går in, som är så mycket mer än det positiva.

Jag är så trött på det, jag vet inte om det bara är jag eller om det är fler som känner samma känsla.
Som till exempel tjatet om media, hur det påverkar oss och speciellt hur synd det är om oss tjejer, och om mobbning, friends. Hur många sådana utbildningar har man inte varit med om? Hur många lektioner har man inte lagt ner till att diskutera detta?
Jag är så trött på att det är så mycket utbildningar, tjafs om det. Upptäckter och efterforskningar. Det är jätte bra, nu vet vi mer. Men jag ser ingen uppföljning, ingen utveckling av upptäckterna. Det är det som behövs och det man, eller jag i alla fall, vill se.
Ta bröstcancerfonden som exempel, eller röda korset eller någon sådan fond som är till för att på ett eller annat sätt hjälpa till i denna världs alla problem. Alla galor de håller, och alla pengar vi skänker. Varför visar de inte på ett eller annat sätt hur det går? Hittar de något bot mot bröstcancer, eller en början till det? Räddade de några barn? Även om de bygger upp en skola, ett hus där mankan undervisa barnen. Så behövs ju bland annat lön till läraren.
Det går inte att bara bygga ett hus, det måste vara en uppföljning, och det tycker jag saknas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar