söndag 13 december 2009

En vecka kvar till jul!

Det är Lucia idag! Yaaaijy, vad mysigt. Då väcker alltid mamma oss barn på morgonen och så samlas vi vid tvn och tittar på Lucia visningen. Underbart, inte sant?

Men det blev inte mycket sömn inatt. Somnade vid elva - halv tolv och vaknade vid tre - halv fyra och sen kunde jag inte somna om förrän strax efter sex, och så gick jag upp lite över sju. Jadu.
När jag sover hos Rasmus brukar det bli sömn långt fram på förmiddagen. Egentligen gillar jag inte alls att sova såpass länge, men det blir en annan sak när jag sover bredvid honom.

Idag blir det i alla fall plugg, städning, julklappsfix och förhoppningsvis kommer jag hinna sätta upp lite julgrejer. Ska försöka få med mamma till Blomsterlandet också, nu när det är jul där och allt, åh så mysigt!

Jag satt och kollade igenom almanackan min igår, och då slog det mig att det är ju bara denna veckan kvar i skolan! Jisstanes, nästa vecka igen så slutar vi, det julafton om inte alls länge. Gottit, och på tisdag blir det julklapps shopping.
Vad mycket det är som ska fixas innan jul, bakning, städning, julklappar, kläder till julafton (kom jag på nu, ojoj), julgran, julmat, julhälsningar OCH SÅ VIDARE. Och det är bara en vecka kvar.. ..

Kyssa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar