fredag 18 december 2009

Fördomar om barn och fritid!

Usch och fy vad jag måste låtit deppig denna veckan, hoho. Såå deppig är jag ju inte.
Men varje dag denna veckan har det varit något, konstigt att allt kommer på en vecka, som hänt som jag bara inte tål. Jag pallar det inte :)

Jag blir trött på folk som har en nedsättande attityd mot barn och fritids linjen. Det är inte alls många som kommer jobba på en förskola, vi jobbar banne mig mycket. Det är grymt mycket och stora läxor och om man vill ha bra betyg får man verkligen kämpa. Och att vi går i hus 11, för några år sedan var det hus 11 som var det fina och bra huset, till de byggde om i hus 1.
Visst att folk skämtar, men det är inte kul. Det är lite samma sak med folk som använder neger eller bög som ett själsord men som egentligen inte är homofob eller 'emot' mörkhyade (vissa är ju det ändå dock). Men att det ligger så djupt, att det är 'fel' att vara homosexuell, neger, jude.. eller barn och fritdare... lite lätt sätt.. vi blir ju inte mördade för att vi går barn och fritid, men ni förstår vinken tror jag,

Och i styrelsen, det är bara naturare och samhällare där nu och jag tycker inte det är bra. Och definitivt inte de som är med i styrelsen ska anse att någon linje är bättre än en annan.

Och där får jag sätta punkt för nu ska jag göra det som jag längtat efter hela veckan; shoppa med mor och syster! yaaaijy!
Sen kanske jag kommer att träffa Ida sen blir det nog julbak och att göra ljus! Även köpa julgran tror jag :)
Imorgon blir det julmys och fix och på kvällen blir det fest!
På söndag är det fix och tjej-jul-mys kväll !
Och sen börjar nästa vecka då det är massa kul också :*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar