söndag 27 juni 2010

Händelserik helg !

Galen helg, galen helg! Torsdagen var det jobb och sen chill hela kvällen, somnade tidigt, vid halv tio om jag minns rätt. Fredagen så gick solade jag först två timmar, en halvtimme mage, en halvtimme rygg, en halvtimme mage och en halvtimme rygg, sen blev det av till farmor och god midsommarlunch. Efter det hade jag inga direkta planer, var bjuden på en del fester, men var inte riktigt på humör. Jag träffade min goda vän och granne Ida på gatan, och vi bestämde att vi skulle ses hemma hos henne och bara ta några öl och mysa till det. Vi satt där, två andra brudar var där, det var trevligt, efter ölen drack vi te, haha. Vid elva fick vi för oss att dra ner till stan, då försvann jag iväg och träffa annat folk men sen så gick jag med Ida och de andra tjejerna, vid tre tiden var vi hemma, då ringde Isak och sa att han skulle gå ensam hem från Läjet in till Varberg city, den du. Vi tre tjejer som var kvar tog våra cyklar och åkte för att möta honom, men när vi väl kom fram hade han en Marcus med sig, haha, vi gick tillbaka och när vi var hemma hos Ida igen var klockan fem. Vi bestämde oss för att kolla film och när den slutade vid sju så gick jag hem och kollade film.
Det var ingen ide att gå och lägga sig för Martina skulle komma till mig vid elva, vid elva kom hon inte, men vid tolv satt vi där och tjattra. Senare bestämde vi oss för att åka och käka på det nya mexikanska stället som öppnat i staden, där Mattias fruntimmer är chef. Så vi åkte dit och käka, och detta resulterade i ett jobb till mig! Kanon ! Jag åkte dit på lördag kväll redan och jobbade mitt första pass. Kom hem vid elva och fick ett samtal, hade fått ett annat jobb, som jag för två veckor sen ringde och fick ett nej i svar. Detta fick jag tacka nej till nu, och sen blev det bums i säng. Idag gick jag upp vid tio, städade hemma, ringde några samtal och sen iväg och jobba, när jag kom hem tog jag gympa dojjorna och joggade i en timme och nu sitter jag här och chillar och förbereder mig för kommande vecka!

Wow.


ﻉ√٥ﺎ
Linnea

2 kommentarer:

  1. Verkar som om du har sjukt mycket att göra för tillfället. Hur går det för dig med jobbet? Tar det knäcken på dig?

    SvaraRadera
  2. Ja det gör det nästan du, men nu är ett över, vilket är jätte skönt. Ser fram emot några veckors semester, om några veckor ! allt väl med dig?

    SvaraRadera