söndag 19 april 2009

Nästa tack!

Sitter här nu och pluggar och tankarna flyger iväg, var tvungen att grabba datorn fort och skriva ner tankarna innan de försvinner lika fort som de kom.

När man avslutat en relation (kärleksrelation) med en annan person, hur lång tid ''bör'' man vänta innan man kan gå in, eller ''testa'' en annan, flörta osv.
Rykten sprids så fort, det är som viskningsleken, meningarna görs om mer och mer varje person det hamnar hos. Och alla har ju en stämpel, eller delas in i kategori, vare sig man vill eller inte. Hur gör man för att komma ur en sån?
Jag vet att man inte ska bry sig och blabla, men det gör man, jag i alla fall till en viss gräns. Jag låter det inte begränsa mitt liv men ändå finns det med.

Det kom upp som en diskussion igår på festen. Det beror på hur länge man varit ihop sa en. Och hur bra relationen var sa en annan. Visst visst det är sant, men det vet ju oftast inte alla andra hur bra eller dålig relationen vart och i en brake up sägs det ju olika saker så det blir mitt ord mot hans.
En annan sa att det bestämmer man själv. Och det är ju, helt rätt.

Men, då kommer det till detta, igen. Om man varit ihop med en i exempelvis fyra månader och sen efter två veckor ''bestämmer träff'' med en annan blir det tankar i folks huvuden. man drar, utan en större fakta förhastade slutsatser och det är så fel men man gör det, om det mesta. Även om det är omedvetet, även jag ryggar tillbaka, wow det var ju lite fort hon/han var väl inte så kär i exet om man redan hittat en ny osvosv. Men jag vet ju inte om andras relationer, hur det varit eller är.

Det viktigast är ju det, att man vet inte när kärleken kommer. Det kan ju komma jätte fort efter ett slut med en annan men det kan ju också ta år till det att man blir kär.


Detta skrev jag som hastigast, för att rensa tankarna och jag är väl medveten om att det finns olika tankar, kring allt, som det ska tas om hänsyn till.

Man ska inte bry sig alltför mycket om vad andra tycker men jag känner, alltför många som gör det.

pussa.

2 kommentarer:

  1. Folk lägger sig i och tycker och tänker och håller aldrig käft. Deras åsikt måste fram. Min personliga åsikt är däremot:

    Om man känner att amn inte har känslor för exet och känner att man är över detet så varför ska mna vänta, då kan man börja smått igen men inte gå för fort. Känslor kan svalna otroligt snabbt men jag tycker man på ett känslomässiga planet, ska vara över alla kärlekskänslor för personen innan man börja leta efter något nytt.

    Det blev långt och invecklat men jag hoppas du fattar vad jag menar(:

    SvaraRadera
  2. Jag förstår verkligen :) Och jag håller med dig! Även fast vissa säger att ett sätt att komma över ett ex är att "hitta en ny", fast det finns det ju både gott och ont om.
    Men då kommer det ju till det igen, fast man inte ska bry sig om andra så är det inte kul om man nu skulle få en slamp stämpel eller liknande. Som man inte heller vet hur länge det vara.

    Komplicerat är det. Usch.

    SvaraRadera