lördag 25 april 2009

Meningen med livet?

Vad är meningen med livet?
Jag är så trött på det, det snurrar i mitt huvud hela tiden och jag kommer ingen vart med det.

Finns det en mening? En speciell mening för alla? Det kan jag inte tro på, vi är 9 miljarder människor på jorden, finns det 1 speciell mening för var och en? Och vem är det i så fall som "ger ut dem"? Kan det vara vad som helst? Från att fixa billiga priser på mat till att låta barn i Afrika få leva?

Men det måste ändå finns något mer, så som vi lever nu kan det inte bara vara. Jag vill hålla på med något speciellt, vanligt är så tråkigt. Men allting finns ju redan, eller det klart det inte gör. Men. I så fall är det ju forskning eller typ uppfinnare man får bli. Jag skulle nog vilja åka ut i rymden , inte bara till månen, utan bort. Inte bara bort från Varberg utan bort från hela Jorden. Det skulle vara något.
Men då kommer det till det igen, allt är så begränsat. Pengar, betyg m.m. styr ju världen. Nu är ju turen för mig att jag har läshuvud, men samhället bygger ju på läshuvuden, för det mesta. Men som det är nu så orkar jag ju verkligen inte plugga. Det är dö keligt, jag vill bara inte. Och det kanske är en svacka just nu, men det är som att om man ska bli något stort så får man inte ha några svackor ens.

Jag får höra redan nu, till exempel med den här bloggen, tänk på vad du skriver för det fastna i cyberrymden och senare i livet kan folk leta rätt på det och använda mot dig. Jo, så är det väl. Men så då har jag press på mig redan nu, det jag gör nu påverkar mitt framtida liv. Klart det gör med alla olika vägar man väljer, men en sån grej, som att blogga, kan komma att avändas emot mig?

Voivoi, jag blir inte klok på denna världen.


Nu spårade det ut lite än från det ämnet jag började att skriva om, men men. Det ena leder till det andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar