onsdag 14 september 2011

Turné!

Sitter i mitt rum på hotell Scandic i Arvika, kom fram för en timme sedan ungefär.
Det känns konstigt att ha börjat nu, massor av nya intryck, känslor och tankar. Hotellrummet är rätt, basic, inget 'wowigt' med det, men personalen är väldigt trevlig. Det finns dessutom både bad, spa och gym. Men jag har varken tränings- eller badkläder med mig. Så jag får väl klara mig ut. Men (!!) mitt rum ligger precis ovanför gymmet så jag kan ju kika ner lite titt som tätt, så får man ju se vad som finns där..!
I alla fall. Har anslutit mig till internet, det var smärtfritt och smidigt. Men jag vet inte hur jag ska tillbringa kvällen riktigt. Jag är inte trött, och lär inte bli på ett bra tag, affärer är stängda och jag vet inte om jag vill sitta framför tvn och/eller datorn hela kvällen. Det blir antagligen en snabb måltid någonstans. På tal om måltid! Jag kommer helt säkert bli tjock under hösten! Vi stannade på Statoil två gånger under resans gång, och det finns ju massor av goda saker! Jag kunde bara inte låta bli att köpa världens största muffins.. den var god, men jag hade lite ångest efteråt. Jag kan inte dricka kaffe hela tiden och kolsyrat vatten gillar jag inte (tycker bubblorna fräter så irriterat), så det återstår ju Smakis, Pucko och läsk.
Det lär bli dyrt också. Matlådor blir ju lite svårt att ha med sig på längre resor, och om kan ska köpa både lunch och frukost ute (vare sig det är på Statoil eller en restaurang) så blir det dyrt. Och jag vill nog inte leva på köttbullsmeny från en korvmoj hela hösten, inte heller mackedonken (Mcdonald's).
Meeen vad tusan! Jag tjänar pengar, får se Sverige, komma bort från Varberg och så får jag kvalitetstid med min käre far! Kanon grejer allting.

Så. Nu. Jag slänger väl på tvn och så får vad jag se vad kvällen ger (det finns en kiosk med massa gosaker där nere i alla fall så jag kan ju ha myskäll!.. suck), och imorgon så blir det till att plugga, upptäcka staden och sen jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar