måndag 20 juni 2011

Lite nonsens

När jag inte sitter framför datorn, i lugn och ro, så kommer jag ofta på massvis med roliga idéer till bloggen, men nu, när jag väl sitter här, så .. jaha. Vad var det där braiga jag skulle skriva om?

I alla fall, sedan avslutningen har det varit rätt lugnt. Torsdagen hade jag bara ångest och sov bort dagen, i fredags var jag sur och satt hemma, i lördags var Horred som gällde och på kvällen umgicks jag med gosiga vänner, söndagen bestod av sömn och film. Och idag, var det jobb. 08.00 till 17.00 var jag på kurs, om vård och omsorg. Vi gick igenom etik och moral, fack frågor, förflyttningsteknik (ergonomi och liknande), räddningstjänst osv osv. Det var rätt långtråkigt, och jag tror faktiskt att jag somnade till för några sekunder, men det var ändå lärorikt. Trevligt folk var det där också! Wictoria, min kusins nära vän, Gabriella, min pyssling (en släkting ännu längre bort än syssling kom vi på hette pyssling) och Rebecka, som också gått barn och fritid och vi har även tagit några fikastunder. Så det var ett gott gäng!
Imorgon är det jobb, på onsdag är det jobb, torsdag kanske är det jobb, och sen är det midsommar (som även det består av lite jobb)! Men det är gott, jag blir galen av att bara gå hemma.

Äsch, tråkigt inlägg. Nu ska jag faktiskt ta några mackor, fast det är hur mycket kolhydrater som helst i det, lite te, sätta på Sex and the city, dra upp gardinerna, och hoppas på regn! (De som höll kursen idag sa att vi fick tur för att solen tittade fram när vi slutade.. jag ville ju ha mitt regn).

Lite nonsens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar