fredag 19 juni 2009

Uppdatering av vad som hänt den senaste tiden

Shit, det har redan gått en vecka på sommarlovet! Och jag kan knappt fatta än att det är sommarlov.
Har känt mig lite borta den senaste tiden, har inte varit inne på datorn alls mycket (om man jämför med tidigare) och har haft mobilen avstängd några dagar. Jag har inte orkat med det helt enkelt, det var så skönt att bara stänga av allt. Men sen blev det desto jobbigare att sätta igång allt igen..
I alla fall, Mummi har varit här i några dagar, u n d e r b a r t! Saknar henne redan <3 Och när familjen (- Louice och mig) var och hämta henne stanna de vid en lantmänns affär, eller något sådant, med massa fina saker, när de kom hem hade de med sig te till mig och ett jätte fint bokmärke. Tillbehör till teet också, vad glad jag blev! :)
Ekonomin går ju riktigt bra nu med, haha, kommer inte lite stålar här och var, barnvakt ibland och det känner jag ganska bra på faktiskt, och så har jag blivit erbjuden jobb på både Almers och Montessori, även på Österrängen om jag ringer dit. Och det är ju jätte roligt!
Har varit lite sjuk på sistone, igen, mamma trodde det var halsfluss, men eftersom att jag verkligen ogillar att åka till sjukhuset, och till tandläkaren, så fick mamma inte med mig, plus att jag tänke rpå det att vi i Sverige, kanske runt om i världen också, tar för mycket och för lätt mediciner. Klart om man behöver det ska man ta det, men som med denna halflussen, om det nu var det, så hade jag ju säkerligen fått peniclin och det kanske jag hade blivit friskare fortare eller lindrigare av, men jag är ju frisk nu, någorlunda. Och jag klarade det utan medicin, jag tycker att man ska vänta och se innan man medicin. .. Har haft ont i kroppen också, ryggen, höften, låret, hahah överallt! Men speciellt i handleden, har jag haft sen i måndags nu och det är hemskt, kan ju typ inte göra någonting utan att det tar emot, ajaj.

Har påbörjat ett projekt nu, fick nya kläder igår (tacktack), ett linne, två t-shirt och en bh. Så härligt med nya kläder! Jätte härligt färger och så skönt med en ny riktigt bh, som sitter perfekt. Det blir sådan skillnad. Så, nu ska jag rensa garderoben! Jag har så mycket kläder, och jag använder långt ifrån allt! Så det är roligt, faktiskt. Att rensa, ha ordning, städa och kolla. Nicenice!

Ikväll, jag trodde midsommar var ett av årets festtillfälle. Kanske jag som bara inte ansträngt mig men det verkar inte bli så mycket ikväll. Jag ska nog med mamma, pappa och Anton till några av föräldrarnas vuxna kompisar, god mat och det är ju, gott! Sen blir det kanske staden, boråsarna som jag och Linnea träffade för ett tag sedan kommer ner, så blir väl att träffa dem.
Får se hur det blir, det löser sig i alla fall, haha!

Ha det, pussa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar